راهکارهایی برای کمتر شدن نیاز به تعمیر آسانسور

اگر آسانسورتان بعد از هر تعمیر، دوباره با مشکل رو به رو می شود و شما باید برای رفع آن به صرف هزینه و وقت بپردازید باید توجه داشته باشید که :

شاید ایراد از ساکنین در استفاده کردن از آسانسور است و باید تذکراتی در این زمینه وضع کنید و با ساکنین آن ها را مرور کنید. با ما همراه باشید تا راهکارهای کوچکی که شما را از تعمیرات رهایی می بخشد را بررسی کنیم.

عملکرد آسانسور ساختمان را در نظر بگیرید

بهتر است همیشه به عملکرد آسانسور توجه نشان دهید و به ساکنین خاطی هشدار دهید. میزان استفاده، فواصل زمانی نیاز به تعمیرکاران آسانسور و علائمی که نشان از وجود اختلالات در آسانسورها هستند را مورد توجه قرار دهید.

بایستی صداهای غیرمعمول آسانسور مثل جیرجیر کردن را در نظر بگیرید و در زمان مشاهده هر صدا یا نشانه کوچکی ایرادات را تا جدی تر نشده اند را رفع کنید.

به صورت روزانه آسانسور را چک کنید

این کار باید همزمان با ثبت عملکرد آسانسور صورت بگیرد. زمان وارسی آسانسور باید تمرکز کنید که کسی در کار کردن با آسانسور اشتباهی نکرده باشد و همه چیز به خوبی کار کند.

عدم استفاده صحیح و عدم ارائه اطلاعات به ساکنین از آسانسور از عوامل مهمی است که اختلال در آسانسور و نیاز به تعمیرات پی در پی دارد.

قسمت‌هایی که درست کار نمی‌کنند را تعویض کنید

خراب شدن و سوختن چراغ‌ های داخل کلید‌های آسانسور عادی است. چراغ‌ های داخل کابین آسانسور نیز می توانند با اختلال مواجه شوند. خوب است مشکلات این چنینی هرچه زودتر برطرف ‌شوند تا حادثه های بزرگ تری رخ ندهد و یا ساکنین ساختمان مشکلی نداشته باشند.

شوینده‌های صنعتی برای نظافت آسانسور اصلا مناسب نیستند!

قطعات اصلی آسانسور در تماس با موادشوینده غیرطبیعی می توانند دچار مشکل شوند و موجب تعمیر آسانسور شوند . در واقع مهم ترین علت مشکلات فنی آسانسور، فرسودگی با مواد شوینده‌ای است که نیرو‌های نظافت ساختمان برای امور نظافتی از آن‌ ها کمک می گیرند.

اگر شوینده ‌ای که مورد تأیید سازنده آسانسور نباشد در دسترس ندارید هیچ نیازی نیست که از مواد شوینده استفاده کنید.

اگر خیلی اصرار دارید از مواد شوینده استفاده کنید بهتر است با یک شرکت خدمات امور نظافتی با تجربه در این خصوص مشورت کنید.

بیش از ظرفیت آسانسور از آن استفاده نکنید

هر آسانسوری دارای محدودیت های وزنی است که باید جدی گرفته شود. استفاده بیش از ظرفیت آسانسور روی مکانیزم‌های آسانسور فشار وارد می کند و این برای کسانی ‌که از آسانسور استفاده می‌کنند خطرات جدی در پی دارد.

مهم ‌تر از همه این است که وسایلی که بیش از یک چهارم ظرفیت وزنی آسانسور وزن دارند را با آن جا به جا نکنید.

اگر مجبور هستید به صورت مداوم اشیا سنگین در ساختمان جا به جا کنید حتما به فکر نصب آسانسورهای مخصوص بار باشید.

هنگام رنگ کردن در آسانسور احتیاط کنید

در زمان رنگ زدن درب های آسانسور باید نهایت تلاشتان را به کار بگیرید تا ضربه گیرهای پلاستیکی درب های آسانسور شل نشده یا باز نشوند. برای احتیاط پیش از رنگ کردن درب آسنسور ضربه گیرها را به وازلین آغشته کنید.

 امنیت آسانسور هنگام آتش سوزی را بررسی کنید

امکان فرار اضطراری از آسانسور هنگام آتش‌سوزی باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر از ایمن بودن آسانسور برای مواقع اضطراری اطمینان ندارید، از یک شرکت معتبر تعمیر و نگهداری آسانسور مشاوره بگیرید.

سرویس‌ دوره ای آسانسور

حتی در ساختمان های ساکنین باملاحظه که سعی دارند که آسانسور را با استفاده بارهای بیش از حد ظرفیت آسانسور، بدرفتاری و بی ‌توجهی دچار مشکل نکنند، بازهم سرویس به شکل دوره ‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد.

چرا که سرویس آسانسور به صورت منظم احتمال خرابی قطعات و نیاز به تعمیر آسانسور را کاهش می دهد.

استاندارد سازی آسانسور

استاندارد سازی آسانسور معیار مناسبی برای ایمنی آسانسور بوده و مدیران ساختمان را از خطر عواقب قانونی حوادث آسانسور حفظ می ‌کند.

برحسب نوع استاندارد آسانسور، استاندارد سازی آسانسور به ‌صورت اولیه و ادواری صورت می ‌گیرد. سرویس کاران با تجربه، ‌استانداردهای لازم را درباره آسانسورها به یاد دارند.

اما با رعایت رایج‌ ترین اشکالات روال استاندارد سازی آسانسور، برای گرفتن استاندارد آسانسور، بیمه آسانسور، نیاز به عیب یابی آسانسور می باشد.

بیشتر شرکت های بیمه برای به عهده گرفتن خسارت آماده ایجاد قرارداد هستند.

فاصله زمانی منطقی برای سرویس و نگهداری آسانسور 

تفاوت آسانسور با دستگاه‌های مکانیکی دیگر این است که به ایمنی و جان انسان ها مربوط است.

با این که استفاده از آسانسور آسان تر و سالم تر از پله ها است. ساختمان هایی با واحدهای بالا همواره به مراکز تعمیرات آسانسور دسترسی دارند،

در صورتی که ساختمان های کوچک با بستن قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور با شرکت آسانسور به صورت بازه ‌ای آسانسور را بررسی می کنند. بهترین فاصله چک‌آپ به صورت ماهانه می باشد.

چکاپ ماهانه شاید درنظرتان کمی سخت و بیشتر از حد نیاز باشد؛ اما با توجه به قیمت آسانسور و هزینه‌ های احتمالی، باید اشاره کرد این راهکار بسیار صحیح و به جاست.

در ضمن اکثر شرکت ‌های خدمات آسانسور با قراردادهای منطقی، چک‌آپ ماهانه آسانسور ساختمان را بر عهده می گیرند، و طی قرارداد، تعمیر آسانسور در هر صورتی به صورت رایگان بر عهده این مراکز خواهد بود.

 

مطلب کامل: تعمیر آسانسور

 

۰ ۰

آیفون در بحث هک، بدون شک مقاومت بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. به همین علت ، معمولا این سوال برای ما پیش می آید که: «آیا می توان آیفون را هک کرد؟»

خب ، مانند هر چیز دیگری که با نرم افزار اجرا می شود ، آیفون شما 100 درصد ضد هک نیست. مواردی وجود داشته است که دستگاه های اپل کاربران به خطر افتاده است.

بنابراین ، بله ، آیفون شما قابل هک است. وحشت نکنید! این مقاله شامل همه مواردی است که باید بدانید که چگونه شخصی می تواند آیفون شما را هک کند و به شما نشان می دهد اگر فکر می کنید آیفون شما هک شده چه مراحلی را باید طی کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.